Brankář Halouzka se chce stále posunovat vpřed

03.01.2018 18:42

Lídr Tišnova Matěj Halouzka založil tamní klub a přivedl Titány do MHbL. V loňské sezóně pak tento klub dlouho sahal po play-off, aby nakonec skončil těsně pod čarou. Současnou sezónu pak zahájil společně se svým týmem výborně, než přišlo zranění. V létě pak dovedl Halouzka výběr MHbL ke stříbru na turnaji v Přelouči. 

Jak ses dostal k hokejbalu?

K hokejbalu jsem se dostal jednoduše. Vždycky se mi líbil hokej, ale možnosti před 20 lety nebyly takové jako teď, dostal jsem na jedny narozeniny starou brankářskou výbavu - z dob, kdy se chytalo ještě v takové té plastové masce, známe z hororů (smích), tak jsme měli s klukama na sídlišti svůj hokejbalový tým "Tišnov Květnice", kdy jsme hráli proti dalším podobným týmům. Následně jsem půl roku chodil na hokej, ale 3 na výzo znamenala ukončení kariéry (smích). Na gymplu se zakládal florbal, a tak mi bylo sděleno učitelem těláku, že budu chytat, pak jsem ještě po gymplu pár let chytal amatérku v Kuřimi. A při každým MS v hokeji jsme si říkali, musíme si zase zahrát hokejbal... No a při MS 2015 jsem si s kámošem řekl "OK, jdu hledat možnosti, jak postavit tým a hrát". Začal jsem komunikovat s Jirkou Dostálem a nějak jsme začali "fungovat", to jak - to by bylo na samostatný příběh.

Pamatuješ si svůj první zápas?

Ne úplně, první ofiko hokejbalový zápas jsme hráli na turnaji v Kyjově, kdy nás přijelo 7 a samozřejmě jsme prohráli. První zápas v MHbL jsme hráli proti Jihlavě, kdy jsme neměli žádný herní systém, většina to hrála poprvé a dostali jsme děsný hašte 22:1, dost nechápu, jak jsme dali ten gól (smích)

Proč zrovna brankář?
Brankář byla jasná volba. Vždy jsembyl jinej a bavila mě vždy role toho nejdůležitějšího v týmu, kdybych hrál americký fotbal, jsem asi quarterback. Nehledě na to od doby, kdy frčely kartičky hokejistů, byl jsem úchylnej na brankáře. Bavil mě Čechmánek a mým definitivním vzorem se stal Martin Brodeur, kvůli kterýmu jsem se do tý branky fakt chtěl dostat, a proto nosím 30ku na dresu.

Ale ta výstroj…

Tu mám už asi třetí za 2 roky a pořád vylepšuju. Chci vypadat sexy (výbuch smíchu). Povětšinou nekupuju nové věci, jelikož se hraním na betonu rychle ničí a ty ceny jsou fakt vysoké, třeba jsem si nechal udělat na míru nové hole od STOON se jménem i logem týmu a po jednom zápase už jsem strhl kevlar a dřu dřevo, veškeré vybavení se prostě ničí. Když něco objednávám, povětšinou přes sbazar nebo bazoš, občas se objeví krásný kousek za super peníze. Za ty dva roky už brankářské výstroji poměrně rozumím a radím a sháním pro mé okolí. Nehledě na to, mám 2 sety - betony/lapačka a vyrážečka kvůli hokeji.

Máš nějaký předzápasový rituál?

Předzápasový rituál přímo nemám, mám samozřejmě zvyky při protahování a snažím se v zápase koncentrovat hudbou, moje oblíbené tracky jsou: Gesaffelstein - "Hate or Glory" ​a Drew Brees "Heart Of The City (Who Dat)"​.

Osobní cíle v letošní sezóně?

Osobní cíle samozřejmě mám, ale osobně jsou pro mě důležitější týmové cíle, navíc když se jedná o tým, kterej jsem založil a vedu ho. Osobně se samozřejmě chci posunovat stále dopředu, eliminovat hloupé góly a přivádět útočníky k šílenství. V září jsem si platil 2x trenéra golmanů na zlepšení a rozhodně mě to posunulo. S Čedem (druhý brankář, dříve chytal za Hustopeče) tvoříme dobrou dvojku a bylo by super, kdyby jsme vychytali postup do play-off v takto silné konkurenci.

 

Zpět

Vyhledávání